Gnome mu Kde mi ??

Öncelikle şunu söyleyeyim ki gnome (gınome) olarak okunmuyor.Okunuşu gnome (gınom) dur, kde ise kıde şeklinde okunuyor.

Peki gnome mu yoksa kde mi ? Cidden problem li bir durum.Aynen windows mu linux mu tartışması gibi bir tartşmadır.Ben yoluma Pardus ile birlikte gelen kde ile başlamıştım.Daha sonra Kde 4 (resim 1) çıkınca pencere rengini değiştirirken bile problem çıkıyordu, kde çöküyordu.

kde4 Gnome mu Kde mi ? (gnome nedir kde nedir?)

Pardus 2009 da problemler yaşadım ve ubuntu 9.04 ‘e geçtim.Daha sonra gnome tadını almaya başladım.Aşşağıda resmi mevcut

gnome26 Gnome mu Kde mi ? (gnome nedir kde nedir?)

Lafı fazla uzatmadan ;
Sıkılmayın kısaca kişisel zevkim gnome ‘dan yana.Kde bir çok araç barındırıyor ben bu işi biraz farklı yorumluyorum.Birini çok büyük ve raflı bir dolap gibi düşünüyorum.Bir sürü elbise, ayakkabı var.Böyle bir dolapta elbise bulmak sıkıntı oluyor.Tabi dolaba elbisesini yerleştiren insan bir mantık sırasına göre koymamışsa.Buradan elbise bulmak biraz yavaş ve uzun sürer.

Diğer yandan gnome ise ufak bir elbise deposu gibi.Ne kadar karmaşık koyarsanız koyun zaten bakabileceğiniz yerler sınırlıdır.

—-

İşin kısacası c# ve c++ arasındaki fark gibidir.Birisinde ayrıntılarla boğuşursunuz ama ortaya işletim sistemi çıkartabilrisiniz.Diğerinde ise herşey çok basittir fakat işletim sistemi ortaya çıkmaz icon smile Gnome mu Kde mi ? (gnome nedir kde nedir?)

Her ne olursa olsun , sizi yönlendirmek gibi olmasın.Önemli olan sizin bakmanız, denemenizdir.Kde yi deneyin, gnome kurun, lxde ve xfce kurun.Hatta benim gibi fluxbox ve icewm kurup deneyebilirsiniz.Belki hoşunuza fluxbox gider, belki kde.

Yani yukarıdaki yazdıklarım benim tercihlerim, benim fikirlerimdir.Mutlaka kendi zevkinizi yaşayın.Ne olursa olsun linuxta 3-5 icon, 3-5 renk ve 3-5 tema değiştirerek kişiselleştirmek yere komple paketler, masaüstüler ile kişiselleştirebilirsiniz icon smile Gnome mu Kde mi ? (gnome nedir kde nedir?)

Linux, linuxtur.Gnome, kde, lxde, xfce, suse, debian, ubuntu, pardus fark etmez.Tabi kararlılık, zevk farkı birşey.Tecrübeli dağıtımlar farklı birşey ama bir kaç paket yüklediğinizde hepsi aynı olabiliyor..

**http://www.teknolojilabs.com/gnome-mu-kde-mi-gnome-nedir-kde-nedir/

Bir Cevap Yazın

